Stavím sa, že aj váš web má na Googli niekoľko konkurentov. A tiež sa stavím, že niektorý z nich sa zobrazujú vyššie ako vaše webové stránky. Máte nejakú predstavu, prečo boli v SERPe úspešnejší? Pravdou je, že ... odpoveď nie je nikdy jednoznačná!
Je to všetko kvôli väčšiemu počtu spätných odkazov alebo lepšiemu obsahu, autorite domény alebo niečom inému? Áno, bez dôkladnej analýzy silných a slabých stránok nemôžete na túto otázku jednoznačne odpovedať.
V tejto prvej časti článku sa budem snažiť zdieľať niekoľko užitočných postupov, tipov a nástrojov, ktoré vám pomôžu získať čo najviac užitočných informácií o vašej konkurencii. Poďme začať.
Takže, prvá otázka spočíva v tom, s kým vlastne bojujeme o popredné pozície. Ako vždy, existuje niekoľko spôsobov, ako to zistiť, napr. seo analýza:
Už vám niekedy prebehlo mysľou, že môžete poraziť akúkoľvek konkurenciu v akejkoľvek oblasti (niche) a pre akékoľvek kľúčové slovo? Áno, môžete, ale koľko prostriedkov bude potrebných na získanie najlepších výsledkov?
Teraz, keď máte zoznam vašich najväčších konkurentov, poďme zhromažďovať všeobecné SEO faktory, ktoré vám pomôžu získať lepšiu predstavu o vašej online konkurencií (a vašich šanciach, ako ich prekonať).
Navrhujem, aby ste skontrolovali a zapísali nasledujúce informácie (pre svoje vlastné webové stránky a webové stránky vašich konkurentov) -> použiť môžete náš nástroj na porovnanie konkurencie:
Po tejto analýze je zmysluplné odstrániť zo zoznamu domény, s ktorými ste pôvodne chceli súperiť, ale zistili ste, že ich nemáte šancu tak rýchlo a ľahko prekonať. Zamerajte sa preto na stránky (a kľúčové slová), ktoré majú menej spätných odkazov, menej zaindexovaných stránok a viete, že ich môžete rýchlo predbehnúť.
Ako viete, existuje mnoho spôsobov analýzy kľúčových slov. Ja však najviac odporúčam „kopírovať konkurenciu“, ktorá sa zobrazuje vysoko (je tam prepoklad, že má kvalitnú analýzu kľučových slov) a doplniť ju o svoju analýzu, ktorú môžete spraviť cez vynikajúci slovenský tool KWFinder.
↓↓↓ Urobte si analýzu kľúčových slov ↓↓↓
Pokiaľ urobíme prieskum pre kľúčové slovo "kávové recepty", tak zistíme, že ak chceme vytvoriť vysoko kvalitný obsah pre túto tému, budeme musieť písať o typoch kávových filtrov, pražení kávy a pochopiť rozdiel medzi mexickými a africkými kávovými zmesami , a tak ďalej...!
Takže z komplexnej analýzy nemáte len zoznam náhodných kľúčových slov - dostanete zoznam sémanticky viazaných fráz, ktoré sa zdajú byť dôležité a relevantné pre vyhľadávače. Zhromažďovaním takýchto aktuálnych konceptov budete môcť vytvoriť komplexnú obsahovú stratégiu, ktorá je dôležitým on-page seo faktorom.
Teraz si môžete potrebné skupiny kľúčových slov zapísať a začať s nimi sledovať SERP (a vašu konkurenciu).
Pokiaľ ste vykonali všetky vyššie uvedené kroky, pravdepodobne môžete teraz cítiť silnú nutnosť vytvoriť nové stránky a obsah, optimalizovaný pre novo nájdené kľúčové frázy. Buďte trochu trpezliví - ešte predtým, ako sa ponoríte do optimalizačných aktivít, ešte stále tu sú nejaké údaje, ktoré potrebujeme zistiť.
Tu je dôvod, prečo považujem analýzu štruktúry webu za dôležitú:
Dôkladne si prejdite celý tento článok a pripravte si zoznam vecí, aby sme mohli pokračovať s analýzou a predbiehaním konkurencie v druhom článku, ktorý nadväzuje.