Google zvykne viackrát ročne vydať veľký update jadra algoritmu (Core update), tentokrát s názvom Google June Core 2019 update. Tieto väčšie updaty, ktoré zvykne vopred nahlásiť majú oveľa väčší vplyv na rankovanie stránok, ako menšie updaty, ktoré vydávajú a testujú takmer každý deň.
June Core update začal rolovať 3. júna 2019 v USA a dobehol 8. júna 2019. 6 dní teda trvalo kým sa zmeny dostali do všetkých datacentier Google po celom svete.
Netreba však zabudnúť na to, že od 4. júna do 6. júna 2019 roloval aj tzv. Domain diversity update, ktorý má za následok, aby sa vo výsledkoch vyhľadávania na nebrandové dotazy zobrazovala jedna doména maximálne 2 krát.
Tým chcem naznačiť, že niektoré zmeny, ktoré ste v tomto čase zaznamenali nemusia byť kvôli June Core updatu, ale môže byť za nimi práve vyššie spomínaný Domain diversity update.
Vrátme sa však k hlavnej téme tohto článku. Tento update je zameraný na zlepšovanie hodnotenia kvality stránok a má zasiahnuť predovšetkým spravodajské weby, športové weby a weby, ktoré zasiahol aj Medic update (E.A.T stránky).
Obrázok z webu https://www.rankranger.com/blog/june-2019-core-update
Fluktuáciu pozícii vidíme aj na grafe vyššie, kde vidíme zásahy pre jednotlivé segmenty. Najväčšiu fluktuáciu majú stránky zaoberajúce hazardom (väčšinou nedôveryhodné stránky bez kontaktných údajov) a zdravím človeka.
Nezameriavajte sa na úpravy webových stránok na základe nejakej zmeny Google algoritmu. Už dávno nefunguje, že weby treba optimalizovať pre vyhľadávače, ale treba sa zameriavať na používateľov vašich stránok.
Zameriavajte sa iba na špecifickú tému, ktorá je cieľom vašej stránky a píšte obsah o tejto téme. Nesnažte sa používať kľúčové slová, ktoré majú vysokú hľadanosť, ale sú irelevantné voči téme vášho webu a takisto aj k vyhľadávanému dotazu. Takým spôsobom síce môžete získať viacero používateľov na váš web, ale keďže nebudú vašou cieľovkou, okamžite budú “bouncovať” = zvýši sa vám bounce rate, čo vám v konečnom dôsledku ešte aj uškodí v rankovaní.
Pokiaľ splníte očakávania človeka, ktorý sa dostal na váš web, docielite tým aj spokojnosť algoritmu vyhľadávača.
Pokiaľ vám po Google June Core update padla návštevnosť, nerobte hneď paniku. Vždy sa riaďte na základe dát. Využite vašu Google Search Console (GSC) a spravte si analýzu klikov, impresii, CTR a priemernej pozície pred updatom a po update. Zvoľte väčší časový rozsah, aby vzorka dát bola veľká a dali sa z nej robiť data-driven rozhodnutia.
Viac o tomto update sa dočítate aj na nasledujúcich blogoch: